Sedić: Ekspanzija stanogradnje i čekanje na let iz Bihaća

Nakon što je migrantsko pitanje riješeno, građani Bihaća žele da se riješi i ekonomska kriza u ovom bosanskohercegovačkom gradu. Također se nadaju realizaciji dugo obećanih projekata kao što su izgradnja aerodroma i brzih cesta. O planovima za razvoj, kao i o izazovima i problemima, za Euronews BiH govorio je gradonačelnik Bihaća Elvedin Sedić. Već skoro deset godina kroz Bihać prolazi na desetine hiljada migranata godišnje. Sedić kaže da migranti i dalje dolaze, ali da se situacija sada kontrolira i sa državnog nivoa. Kreiran je sistem koji nije funkcionisao godinama i sav teret je padao na leđa lokalnog stanovništva, naglašava Sedić. "Situacija nije toliko dramatična jer su se državne institucije uključile, što smo mi od početka tražili. Migrantskom situacijom se sada upravlja odgovornije. U kampu Lipa trenutno imamo nešto više od 100 migranata, dok ih je u Borićima nešto manje od 100."
Gradske vlasti planiraju trajno zatvoriti Boriće, ali im je za to potrebna državna dozvola. Od migrantske ka ekonomskoj situaciji, turisti se vraćaju u Bihać, a najviše je posjetilaca iz Evrope, uz dolazak grupa iz arapskih zemalja. Oni obično ostaju do tri noćenja prije nego što nastave put ka Jajcu, Mostaru i Sarajevu. Gradonačelnik naglašava da je u budžetu osigurano 10 miliona KM za sportsku infrastrukturu. Bihać bi mogao dobiti bazen, kao i aerodrom. Također se čeka brza cesta Bihać-Cazin-Velika Kladuša i dalje prema zapadnoj Europi, kao i povezivanje sa Lašvom. "Plan je da se ova brza cesta ne završi na relaciji Bihać-Cazin-Velika Kladuša, već da se u dogovoru s Hrvatskom nastavi ka Karlovcu i spoji s evropskom mrežom autoputeva i brzih cesta. Također planiramo povezivanje sa centrom države, nastavak izgradnje ka Ključu, Jajcu, i spajanje s već izgrađenom dionicom u dolini Lašve. Uvijek postoje izazovi i skeptici, i s pravom, jer su unazad 20 godina slušali mnogo praznih priča, mi želimo realizacijom ovih projekata pokazati da to nije politička demagogija i prazna priča." A da li je bihaćki aerodrom mit kao i onaj u Trebinju? "Slično kao i sa saobraćajnom infrastrukturom, građani su malo skeptični i u vezi s aerodromom. Ipak, na dobrom smo putu da se taj projekat brzo realizuje, završili smo skoro 90% eksproprijacije potrebnog zemljišta za prvu fazu, dobili smo potrebna odobrenja i očekujemo građevinsku dozvolu do sredine ove godine.
Javni poziv za izvođača bi mogao biti raspisan u drugoj polovini 2025. godine, ako sve bude išlo po planu, ugovor bi mogao biti potpisan ove godine, a radovi bi mogli također započeti. Građevinski sektor je u ekspanziji, a kvadratni metar košta oko 3 000 KM. "U Bihaću se trenutno gradi preko 700 stanova, a još neki su najavljeni. Svi se rasprodaju prije nego što izgradnja uopće počne. Ovo je trenutno jedna od najprofitabilnijih privrednih djelatnosti u Bihaću," dodaje Sedić. Sedićev POMAK je lokalni pokret koji je tri puta pobijedio velike stranke SDP i SDA. Zašto se najveće stranke ne mogu "primiti u Krajini", te hoće li Krajišnici ponovo mijenjati Vladu u političkim igrama, saznajte u Intervju dana na Euronewsu.