19.2 C
Cazin
Srijeda, 16 lipnja, 2021

Stižu nova pravila u EU: Papučica gasa će vibrirati ako se prekorači brzina

POVEZANE VIJESTI

BMW M3 iz 1990. godine je spreman za stazu

BMW M3 proizveden 1990. godine, koji je pretvoren u trkaći automobil, trenutno traži novog vlasnika.

Rijetki Mercedes-Benz AMG GT Black Series je kolekcionarski dragulj

Mercedes-Benz AMG GT Black Series je impresivan model, a posebnu pažnju uvijek privlači SL65 AMG iz 2008. godine.

FIAT će do 2030. biti potpuno električni proizvođač automobila

Olivier François potvrdio da je već u finalnoj fazi razvoja i sportska električna Abarth verzija za 500e stigla je i potvrdu da će elektrifikacija, u stvari, potpuno preuzeti FIAT-ove modele.

Na prodaju posljednji proizvedeni Bugatti Veyron Super Sport

Za imućne ljubitelje Bugattija i kolekcionare ovo je jedinstvena prilika.

Touring Superleggera Arese RH95 je sjajan način za proslavu rođendana

Touring Superleggera Arese RH95 je debitovao kako bi se proslavio 95. rođendan kompanija Carrozzeria Touring Superleggera.
- Advertisement -

Europska komisija razmatra uvođenje uredbe kojom bi se svi novi modeli vozila morali prodavati s ugrađenim sistemom za sprečavanje prekoračenja brzine.

Da je takva uredba već na snazi, što nije, nego je tek prošla javnu raspravu i Komisija nije još ni iznijela konačni prijedlog koji bi se trebao usvojiti, i Rimčeva Nevera morala bi za kupce u EU biti opremljena zakonski propisanim sistemom koji bi mogao sadržavati i takva upozorenja vozaču kao što je vibriranje papučice gasa već pri blagom prekoračenju brzine, a kamoli pri jurnjavi Jadranskom magistralom kod Dubrovnika brzinom od 230 km/h, kako je zabilježeno i otkriveno prošloga tjedna.

- Advertisement -

Nacrt delegirane uredbe predviđa da prve dvije godine nakon usvajanja pravila o obaveznoj ugradnji “inteligentnih sistem za pomoć pri kontroli brzine” (ISA) vrijedi samo za nove modele vozila koji se prodaju na tržištu, a potom, dvije godine kasnije, i za sva nova vozila koja se prodaju. Nacrt uredbe spominje juli 2022. i juli 2024. kao ta dva roka, piše Vecernji.ba.

U nacrtu, Komisija predlaže da proizvođači dobiju mogućnost sami odabrati između četiri načina na koji bi njihov ISA sistem upozoravao vozače. U sva četiri načina vozač bi mogao “pregaziti”, tj. poništiti sistem upozorenja jer ideja nipošto nije da računalo preuzme kontrolu nad automobilom i brzinom kojom se kreće, nego je uvijek vozač taj koji ima kontrolu. Javna rasprava o tom nacrtu novog europskog propisa završila je prije mjesec dana i u njoj je bilo zanimljivih komentara.

Nizozemska tvrtka TomTom, primjerice, traži da se sistem ne oslanja samo na automatsko prepoznavanje prometnih znakova po putu jer razne životne situacije, poput kamiona koji zaklanja pogled ili kiše koja smanjuje ograničenje napisano brojkom na znaku, mogu dovesti do grešaka, što bi se moglo izbjeći ako se sistem oslanja na mape razvijene u sklopu proizvoda za GPS navigaciju.

Austrijska privredna komora je upozorila da ne treba kažnjavati proizvođače koji u svoje automobile već sami, svojom voljom i željom da budu napredni, ugrađuju neku vrstu ISA sistema. Njihov je prijedlog da se takvim modelima vozila dozvoli da ostanu na tržištu, a da se zakonska obveza ugradnje ISA-e odnosi samo na modele u koje takvo što nije nikad ugrađivano.

- Advertisement -

No, Komisija već u nacrtu upućenom u javnu raspravu zauzima stav da su postojeći sistemi koji imaju samo vizualno upozorenje na navigacijskom ekranu o tome da vozač vozi brže od dozvoljenog, barem 20 posto manje učinkoviti od nova četiri koja se predlažu, jer vozači često ne vide upozorenje koje im javlja sistem.

Postojeći sistemi sa zvučnim upozorenjima, pak, jesu učinkovitiji, ali slaba im je strana to što vozače mogu iritirati. Europsko vijeće za sigurnost u prometu (ETSC) zamjera Komisiji na tome što je u nacrtu zamislila sistem kaskadirajućeg zvučnog upozorenja (treći od četiri moguća načina funkcioniranja ISA sistema) kao jednako učinkovit kao ostali. Vozači koje taj zvuk iritira bit će skloni isključivati takav sistem upozorenja, smatraju u ETSC-u.

U javnoj raspravi javio se i Međunarodni savez pješaka koji traži da Komisija predloži takav tekst uredbe koji ne bi dopuštao vozačima da isključuju nešto što misle da ih samo iritira, a jamči sigurnost u prometu. Javio se i Europski savez biciklista koji podržava sve što kažu pješaci (i obrnuto) te podsjeća na istraživanje koje je utvrdilo da povećanje brzine vozila za samo 1 km/h vodi k povećanju sudara s ozljedama za 3% i 4-5-postotnom povećanju fatalnih sudara. I oni traže da nova uredba priznaje samo sisteme koji učinkovito potiču vozača da im se podvrgne, odnosno da se zabrane sistemi koji omogućuju lako isključivanje.

- Advertisement -

PODJELI: