Pozitivni primjeri privređivanja, mogu se pronaći kod novoformiranih firmi, koje su čak zapošljavale radnike i investirale u svoj biznis, kako bi bile spremne za otvaranje tržišta, saznajemo u Ministarstvu privrede USK. Da bi se osjetio pozitivan učinak u privredi, mnogo više se mora raditi na uspostavi i promociji poduzetničkih poslovnih zona i zaštiti domaćeg proizvoda.
Iako je USK opterećen političkom situacijom, migrantskom krizom i pandemijom koronavirusa, ekonomska situacija bi bila mnogo bolja da se više radi na promociji i uspostavljanju poslovnih zona. Ministar privrede USK, Nijaz Kadirić, tvrdi, da se na ovom polju skoro ništa nije radilo, jer je jako malo poslovnih zona, a pojedine, već formirane, samo su mrtvo slovo na papiru.
Strani investitori, doduše, imaju svoj materijalni interes, jer je kod nas porez na dobit 10%, dok se u Njemačkoj naplaćuje preko 40% . Ipak, dobro ih je imati za partnere, kako bi se realizirali projekti značajni za naš Kanton.
Kada su pitanju domaći proizvodi, tržišna ekonomija nema milosti, jer 90% robe ide preko tržnih centara, koji nameću, za male privrednike, veoma teška pravila.
Naše tržište je suviše malo i okupirano uvoznim proizvodima, tako da domaći proizvođači nisu konkurentni stranim firmama. Ugrožava ih Sporazum o slobodnoj trgovini, a nisu zaštićeni nikakvim zakonom, koji bi mogao urediti stanje unutar tržnih centara, koji imaju potpunu slobodu u uspostavljanju odnosa sa proizvođačima. Jedini izlaz je izdvajanje više subvencija i poticaja u jačanju domaćih firmi i brendova, da bi ovdašnji privrednici bili sposobni pobijediti u tržišnoj utrci.