Kupovna moć građana sve lošija, ovogodišnji Uskrs u RS-u najskuplji dosad

Kupovna moć građana sve lošija, ovogodišnji Uskrs u RS-u najskuplji dosad

Iako Vlada RS-a svake godine diže granicu za minimalnu platu, kupovna moć građana je sve lošija.

"Ovo je najskuplji Uskrs na ovim prostorima", ocjenjuje Jovan Vasilić iz Udruženja potrošača "Zvono" Bijeljina.

Prema posljednjim zvaničnim podacima, martovska godišnja inflacija je 3,3 posto, a samo je hrana u prosjeku skuplja za 5,5 posto.

To se dešava kada Ministarstvo trgovine ima dvije kampanje o nižim cijenama. Mjesec dana prije, februarski godišnji rast hrane bio je pet posto. Dakle, inflacija ne miruje i nije pod kontrolom iako predstavnici vlasti često tvrde drugačije.

"Najveći problem kod nas je nedostatak kontrole rasta cijena. To treba da bude transparentno, naročito sada kada ljudi daju sve što imaju da se prehrane i plate račune", ističe Vasilić.

Postavlja pitanje zašto nikada nije urađena i predstavljenja analiza rasta cijena kako bi se vidjelo da li je to opravdano.

"Već neko vrijeme kod je prisutan trend da u lancu snabdijevanja svi ukalkulišu pretpostavke u narednom periodu. Recimo, na najavu o poskupljenju struje, goriva i plata odmah se reaguje i dižu se cijene svega. Potrošači ne znaju da li je to realno, a nadležni šute", objašnjava Vasilić.

Kaže da u Udruženju imaju informaciju da je nekoliko trgovaca pred uskršnje praznike pokupovalo prasad od najvećih proizvođača i da su diktirali cijene.

"To je zabranjeno i kažnjivo. Ako smo mi čuli, onda su čuli i nadležni. Ne radi se ništa po tom pitanju, a potrošači ispaštaju", poručuje Vasilić.

Ministarstvo trgovine i turizma RSa ima dvije kampanje kojima nastoji da utiče na cijene u trgovinama, a jedna od njih se zove "0 posto marže".

Uz proizvođačke marže, distributeri i trgovci odrekli su se marže na određeni broj proizvoda iz svojih asortimana, te se ovi proizvodi na policama mogu naći uz niže cijene.

Riječ je o 34 proizvoda, a po ocjeni potrošača, riječ je o artiklima koji uglavnom nisu u svakodnevnoj upotrebi. Ova kampanja traje od 3. marta pa do kraja juna ove godine.

Kampanja "Društveno odgovorni" traje već neko vrijeme i ona podrazumijeva da trgovci stalno imaju popuste na određene proizvode koje mijenjaju otprilike na sedmičnom nivou.

Urednik

Uzivam raditi vijesti. 

Author

Urednik

Uzivam raditi vijesti.