Kupovna moć građana sve lošija, ovogodišnji Uskrs u RS-u najskuplji dosad

Kupovna moć građana sve lošija, ovogodišnji Uskrs u RS-u najskuplji dosad

Iako Vlada RS-a svake godine podiže prag za minimalnu zaradu, kupovna moć stanovništva je sve slabija.

"Ovo je najskuplji Uskrs u ovom regionu", navodi Jovan Vasilić iz Udruženja potrošača "Zvono" Bijeljina.

Prema najnovijim službenim podacima, martovska godišnja inflacija iznosi 3,3 posto, dok je samo hrana u prosjeku poskupjela za 5,5 posto.

To se događa dok Ministarstvo trgovine vodi dvije kampanje o snižavanju cijena. Mjesec dana ranije, februarsko godišnje poskupljenje hrane iznosilo je pet posto. Dakle, inflacija je i dalje aktivna i nije pod kontrolom, uprkos čestim tvrdnjama predstavnika vlasti.

"Najveći izazov kod nas je nedostatak nadzora nad rastom cijena. To bi trebalo biti transparentno, posebno sada kada ljudi troše sve što imaju na hranu i račune", naglašava Vasilić.

On postavlja pitanje zašto nikada nije urađena analiza rasta cijena kako bi se utvrdilo da li je opravdana.

"Već neko vrijeme postoji trend da svi u lancu snabdijevanja ukalkulišu očekivanja za naredni period. Na primjer, na najavu poskupljenja struje, goriva i plata odmah dolazi do povećanja cijena svega. Potrošači nisu sigurni da li je to opravdano, a nadležni šute", objašnjava Vasilić.

On kaže da Udruženje ima informaciju da su neki trgovci pred uskršnje praznike kupili prasad od najvećih proizvođača i određivali cijene.

"To je zabranjeno i kažnjivo. Ako smo mi čuli, onda su čuli i nadležni. Ne poduzima se ništa po tom pitanju, a potrošači pate", poručuje Vasilić.

Ministarstvo trgovine i turizma RSa provodi dvije kampanje kako bi uticalo na cijene u trgovinama, a jedna od njih nosi naziv "0 posto marže".

Proizvođači, distributeri i trgovci su se odrekli marže na određeni broj proizvoda iz svojih asortimana, te se ti proizvodi mogu pronaći na policama po nižim cijenama.

Radi se o 34 artikla, a prema ocjeni potrošača, to su proizvodi koji uglavnom nisu svakodnevno u upotrebi. Ova kampanja traje od 3. marta do kraja juna ove godine.

Kampanja "Društveno odgovorni" traje već neko vrijeme i podrazumijeva da trgovci stalno nude popuste na određene proizvode koje mijenjaju otprilike na sedmičnom nivou.

Urednik

Uzivam raditi vijesti. 

Author

Urednik

Uzivam raditi vijesti.